Čím vás Návštěva staré dámy fascinuje? Co je hlavním tématem hry? 

Otázka spravedlnosti a její vymahatelnosti ve světě protkaném mocí peněz a pokrytectvím. Dürrenmatt si hraje s formou a pracuje s černou komedií až groteskou. Silné téma přináší s nadhledem až destrukčním, a to mě moc baví.

Vaše režijní tvorba obsahuje nejrůznější formy i žánry. Jak byste charakterizoval připravovanou inscenaci? 

Asi nejvíc jako groteskní černou komedii.

Se Zuzanou Mixovou se dobře znáte. Proč je právě ona „ta pravá“ Claire? 

Zuzanu mám moc rád. Její životní a jevištní energie se propojují a zároveň umí fungovat odpojitě. Má nad postavou nadhled, ale také se do ní vciťuje a nechá se jí ovládnout. Claire je postava živelná, krutá, cynická a nesmírně silná, a já bych rád využil právě Zuzaninu energii, která je velmi pozitivní a věřím, že ten kontrast s osobou herečky a postavy vytvoří kýžené napětí.

Poprvé pracujete se scénografem a kostýmním výtvarníkem Davidem Janoškem. Jakou režijně-výtvarnou koncepci jste zvolili? 

Jevištní prostor je takový univerzální sešlý nádražní kulturák/krematorium. Pracujeme s náznakem, znakem, jednoduchou proměnou prostředí. Většinu informací udá autor už textem, netřeba proto realisticky vykreslovat řečené. Minimálně u Claire Zachanassianové se můžeme těšit na grandiózní róby, které této výstřední miliardářce přísluší a podtrhnou výjimečnou krásu Zuzany Mixové.

Naopak k vaším stálým spolupracovníkům patří autor hudby Ivo Sedláček. Jak probíhá zrod nové inscenace po hudební stránce? 

Jelikož se ocitáme na švýcarském / německém venkově. Bavila a lákala mě práce s folklórem těchto krajin. Zároveň jsme s Ivošem hledali různé inspirace a došli jsme ke skupině Portishead, kde jsme se potkali. Teď se rodí od Ivoše různá dema, ze kterých vyjde hlavní motiv, s jehož variacemi a odkazy budeme dál pracovat.

Každý zkoušecí proces představuje nějakou výzvu. Které je ta největší v případě toho aktuálního?

Určitě je to velikost plátna. Jedná se o inscenaci čítající 19 herců, takže organizace a výstavba některých hromadných obrazů výzvou určitě je. Práce se velikými, stylizovanými obrazy střídanými křehkými a groteskními situacemi mi vyvolává těšení. Věřím, že balanc groteskní nadsázky a pravdy bude výzva i pro herce.