„Nastal čas na oživení a změny, což je po tak dlouhé době běžné a některé vnitřní procesy v divadle přestaly fungovat tak, jak měly. Nové vedení má za úkol navrátit do kladenského divadla euforii z let 2016 a 2017, kdy jsme prožili jedinečné dvě sezony plné pozitivních emocí, pohody a skvělých titulů, které do divadla přitáhly širokou veřejnost. Město Kladno divadlu poskytuje špičkové podmínky a s kolegy ve vedení města si nemůžeme přát nic jiného, než aby bylo zase výrazným a jedním z nejlepších na úrovni České republiky,“ uvedl primátor Milan Volf (Volba pro Kladno). 

Nový jednatel Tomáš V. Hron prkna Městského divadla Kladno velmi dobře zná, stálým členem souboru byl posledních osm let a ztvárnil řadu rolí, obdobně jako Michal Maléř. „Ke jmenování Tomáše V. Hrona a Michala Maléře jsme s kolegy přistoupili po pečlivém zvažování a dlouhých vzájemných pohovorech. Možná tato volba někoho překvapí, ale za rozhodnutím si stojím a možná jsem jej měl udělat už o rok dříve. Oba jsou tu doma, mají k našemu divadlu vztah a silné pouto. Jsem přesvědčený, že pod jejich vedením půjde divadlo nahoru a dokáže zasáhnout široké spektrum diváků. Po zkušenostech z minulých let jsme také zasáhli do organizační struktury, která oběma umožní větší umělecký rozsah. Navíc pro příští rok připravujeme zcela novou moderní venkovní scénu,“ prohlásil Milan Volf.

V plánovaném a uveřejněném programu Městského divadla Kladno dojde ke změnám. „Na začátku sezóny budeme muset trochu improvizovat. O novinkách budeme postupně informovat a přímo oslovíme kladenskou veřejnost. Obměněný dramaturgický plán, image a vizuální podobu představíme začátkem kalendářního roku. Uvědomujeme si odpovědnost, nic neberme na lehkou váhu a uděláme vše proto, abychom přinesli změnu k lepšímu. Je to pro nás oba velká výzva a věříme, že za ta léta hraní si s kladenskými diváky už dobře rozumíme, a také proto jim budeme umět s citem nabídnout tituly, které je v hojném počtu přivedou do hlediště,“ shodují se Tomáš V. Hron s Michalem Maléřem.

Městské divadlo Kladno je jedním z nejstarších českých činoherních divadel a letos vstupuje do jubilejní 110. sezóny. Divadlo Lampion se soustředí na tvorbu pro děti a mládež, stěžejní část jeho repertoáru je určena dětem předškolního a mladšího školního věku. Práci Městského divadla Kladno a Divadla Lampion na půdorysu dvousouborového divadla zastřešuje organizace Divadla Kladno s.r.o. Ta vznikla rozhodnutím Zastupitelstva města Kladna v roce 2012.

 

Tomáš V. Hron vystudoval herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla na DAMU a ihned po absolutoriu roku 2016 nastoupil do angažmá v Městském divadle Kladno. Kromě kladenského divadla spolupracoval například i s Divadlem Letí (velkolepý divadelní projekt Proti pokroku. Proti lásce. Proti demokracii., 2014), Divadlem NoD, Divadlem D21 a v současnosti hraje i na Nové scéně Národního divadla v Praze (inscenace Vidím nevidím, 2013). Kromě herectví se Tomáš V. Hron věnuje i pedagogické činnosti v rámci nejrůznějších hereckých workshopů. Společně s manželkou Barborou Hron Vovsíkovou je také autorem dětské knihy Pytlík Kryplík (2019). První inscenací, ve které ho mohli kladenští diváci vidět, bylo Tlustý prase (rež. Josef Kačmarčík, 2016). Od té doby ztvárnil v Městském divadle Kladno přes dvacet rolí, mezi nimiž byl např. i Ethan Girard v muzikálu Donaha! (rež. Ondřej Brousek, 2016). V poslední době jej diváci mohli vidět v inscenacích Jak jsem potkal ďábla, SEXMISE, Na skle malované, Klíčovou dírkou, Stalinův poslední western, Nadženy, Přelet nad kukaččím hnízdem, Případ Sherlock, Šumař na střeše a Hra, která se zvrtla.

 

Michal Maléř studoval herectví na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a již během studia hostoval v inscenacích La Traviata (rež. Carmen Or, 2004) a Nepohodlný indián (rež. Zdenek Plachý, 2007) v Národním divadle moravskoslezském. Po absolutoriu přešel roku 2008 do angažmá v Západočeském divadle v Chebu, kde ztvárnil například titulní roli Sindibáda (rež. Konrád Popel, 2008) a zahrál si také v inscenacích Večer tříkrálový (rež. Jaroslava Šiktancová, 2008) či Každý má svou pravdu (rež. Zdeněk Bartoš, 2009). Roku 2011 přešel do angažmá v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, kde se objevil v řadě významných rolí v inscenacích jako byl Penzion pro svobodné pány (John Jo Mulligan, rež. Michal Lang, 2011), Zkrocení zlé ženy (Christopher Sly, Petruccio, rež. Michal Lang, 2012), Testosteron (Titus, rež. Michal Lang, 2012), Tramvaj do stanice touha (Pablo, rež. Ivan Rajmont, 2013), Revizor (Osip, rež. Ivan Krejčí, 2013) nebo třeba Poprask na laguně (Titta-Nane, rež. Martin Černý, 2016). V současnosti hostuje v Divadle Bolka Polívky v Brně a v pražském Divadle Na Fidlovačce. Objevil se také v řadě filmových (např. Last Knights) a televizních rolích (Modrý kód, Ordinace v růžové zahradě). Roku 2016 se stal členem uměleckého souboru Městského divadla Kladno. Jeho první kladenskou rolí byl Malcolm MacGregor v úspěšném muzikálu Donaha! (rež. Ondřej Brousek, 2016). Od té doby ztvárnil na prknech MDK více než patnáct rolí včetně SMRTĚ v Soudných sestrách (rež. Petr Palouš, Jiří Š Hájek, 2016), Brendan Boyle v Perfect days (rež.Martin Vokou, 2016), Padraic Osbourne v Poručík z Inishmoru (rež. Josef Kačmařík, 2017), Daniel Corbana v Pasti (rež. Jiří Bábek, 2017), Dagobert v Mnoho povyku pro nic (rež. Zdeněk Bartoš, 2017), manekýn Mirek v EXPOp 67 (rež. Lukáš Pečenka,2018), Roman Tournel v Brouk v hlavě (rež. Jaroslav Slánský,2018), Doktor Blodek v Petrolejové lampy (rež. Petr Svojtka, 2018), Anton v Modrý pavilón (rež. Jiří Bábek, 2019), Denis v Hra, která se zvrtla (rež. Jaroslav Slánský, 2019), Námořník, Generál, Buñuel v Dům Usherů II (rež. Jiří Š. Hájek,2019), Plukovník Arbuthnot ve Vražda v Orient Expresu (rež. Petr Mikeska, 2020), Tartuffe v Tartuffe (rež. Roman Meluzín, 2020), Theseus v Sen noci svatojánské (rež. Martin Vokoun, 2020), Jan v Eva tropí hlouposti (rež. Jiří Š Hájek, 2021).