Potvrzením, že se od rovin přání a plánů do reality přibližuje nové kolejové spojení, je smlouva, kterou uzavřela Správa železnic na pořízení dokumentace pro území rozhodnutí nového čtyřkilometrového úseku, takzvaného zaokrouhlení trati mezi Jenčí a letištěm. „Prioritou ale nadále zůstává napojení letiště od Ruzyně, kde vznikne nový dopravní terminál Dlouhá Míle s velkým parkovištěm P+R až pro dva tisíce automobilů,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. 

 

Koleje na pražské letiště jsou ovšem pouze menší součástí kompletní přeměny trati mezi Masarykovým nádražím a Ostrovcem. Jako první se stavaři budou soustředit na úseky Kladno-Ostrovec, Bubny - Výstaviště a Ruzyně - Kladno. „Letos v létě vypíšeme tendr na jejich dodavatele, začátek prací přepokládáme začátkem roku 2022,“ potvrdila mluvčí. 

Mezi hlavním kladenským nádražím a Ostrovcem Správa železnic připravila kompletní modernizaci, zdvoukolejnění a přípravu pro elektrifikaci trati v celém úseku, včetně rekonstrukce nádražní budovy v Kladně. Zároveň zmodernizuje stanice Kladno, zastávky Kladno město a stanice Kladno-Ostrovec. 

Celá trať do Prahy by měla být kompletně obnovená v roce 2028. Nejen cestující se mohou těšit na rychlé spojení s řadou technických zajímavostí. Úsek Letiště Václava Havla - Ruzyně je řešen částečně v tunelech, kdy jsou železniční stanice Praha-Letiště Václava Havla a zastávka Praha-Dlouhá Míle zahloubeny do podzemí. „Úsek Ruzyně – Veleslavín bude veden povrchově, zhruba ve stávající stopě. Stanice Praha-Veleslavín bude hloubená a následně krátkým hloubeným tunelem naváže na ražené tunely v úseku Veleslavín – Dejvice,“ popisuje Nela Friebová. Tunely budou až v hloubce 80 metrů. Úsek navazuje na hloubenou železniční stanici Praha – Dejvice, která umožní přímý přestup na metro. 

Mezi Dejvicemi a Stromovkou bude hloubený tunel. Přes Stromovku povede trať povrchově a plynule naváže na estakádu v úseku Výstaviště – Bubny. Dále trať pokračuje po už rekonstruovaném Negrelliho viaduktu až na Masarykovo nádraží. I jeho podoba se zásadně změní,  termín realizace této části rozsáhlého projektu ale není ještě jasný. Aktuálně Správa železnic  pracuje na dokumentaci pro stavební povolení.