… průběh roku 2023. Současně jsou tyto úseky s ohledem na přepokládanou náročnost výstavby rozdělené do úseků, u nichž předpokládáme i obdobnou dobu stavebních prací, což by nám mělo umožnit v ideálním případě jejich zprovoznění jako celku. V tomto okamžiku je to rok 2025,“ uvedl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Současně ale upozornil, že příprava všech třech stavebních úseků probíhá odděleně a může tak mít i odlišný časový průběh s ohledem na postup věcně a místně příslušných orgánů v oblasti vydávání potřebných povolení. Každý úsek je ŘSD připraveno zahájit i samostatně, pokud to bude potřebné a účelné. 

První úsek mezi křížením Knovíz a Slaný západ je 6,5 kilometrů dlouhý a navazuje na již v roce 1986 zprovozněný úsek dálnice Knovíz-MÚK Knovíz a samotnou mimoúrovňovou křižovatku Knovíz (dříve Slaný jih), která byla uvedena do provozu o tři roky později. V tomto úseku vzniknou nové mosty včetně mostní estakády dlouhé 268 metrů, jiné budou po jejich rekonstrukci využity pro daný jízdní pás a celková délka mostů bude téměř 1100 metrů. „Vybudujeme dvě mimoúrovňové křižovatky: MÚK Kvíc, MÚK Slaný-západ s celkovou délkou větví 2122 metrů. Plánovaných je také 6 protihlukových stěn v celkové délce 3209 metrů,“ upřesňuje Buček. 

Prostředním z připravovaných úseku je 3,4 kilometrů dlouhý úsek MÚK Slaný-západ–Kutrovice. Nejkratší úsek směrem od Prahy navazuje na úsek MÚK Knovíz-MÚK Slaný-západ a ve směru na Chomutov se napojí na úsek Kutrovice-Panenský Týnec. Součástí stavby tohoto poměrně krátkého úseku je však pětice mostů, z nichž tři tvoří zcela nové mostní objekty a další dva mosty projdou rekonstrukcí, a také úprava 4 ostatních komunikací v celkové délce 3800 metrů, což ještě o 400 metrů více než délka samotné hlavní trasy.  „Můžeme říci, že v přípravě této části jsme momentálně nejdále. Byl odevzdám čistopis dokumentace pro stavební povolení i záborového elaborátu,“ dodává Martin Buček z ŘSD.    

Posledním připravovaným úsekem je 6,8 kilometrů dlouhá část Kutrovice – Panenský Týnec, který vlastně propojuje Středočeský kraj s Ústeckým. Vyroste zde jedna mimoúrovňová křižovatka u Hořešovic a dvě protihlukové stěny v délce téměř dvou kilometrů. V trase budou tři mosty, další dva budou na ostatních komunikacích.  Např. stávající most u Kutrovic, který prošel v loňském roce rekonstrukcí, se stane součástí levého jízdního pásu směrem na Prahu. Ve směru na Chomutov vedle něho vyroste most nový.