Východní obchvat Kladna s propojením D6 a D7 dostal zásadní povolení - obsahuje VIDEO
Kompletní odvedení dopravy z Malého a Velkého Přítočna, zcela nový dálniční přivaděč pro Kladno i úprava nájezdu na D6 u Unhoště jsou jen části připravovaného obchvatu Kladna a propojení Karlovarské a Chomutovské dálnice je opět blíž k realizaci. Ředitelství silnic a dálnic získalo zásadní povolení pro přípravu stavby za jednu miliardu korun. „Odbor životního prostředí a zemědělství Středočeského krajského úřadu vydal souhlasné závazné stanovisko k posouzení vlivů stavby I/61 Kladno, obchvat – propojení D6 a D7 na životní prostředí a současně ve svém stanovisku stanovil podmínky pro jednotlivé fáze přípravy, výstavby a provozu,“ potvrdil Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Nyní projektanti zapracují podmínky do dokumentace pro územní rozhodnutí a následně podají žádost o vydání územního rozhodnutí. Nová silnice I/61 odvede jen z Kladna až jedenáct tisíc aut denně, povede nezastavěnou oblastí východně od Kladna a obou Přítočen. Velkokapacitní silnice bude začínat okružní křižovatkou u dálnice D6 a zpět na stávající komunikaci I/61 se vrátí mezi Kladnem a Buštěhradem, kde bude…
… napojena rovněž novou okružní křižovatkou. „Na tuto silnici bude také napojen nový východní kladenský přivaděč v délce 1,2 kilometru, který tvoří součást projektu. U Buštěhradu bude navazovat na plánovaný obchvat této obce,“ doplnil Buček.
Přeložka silnice I/61 bude dlouhá 5,44 km a vyžádá si rovněž přeložky silnic nižších tříd a polních cest v celkové délce 4,5 kilometrů a také novou část silnice II. Třídy. V rámci stavby je navrženo pět okružních křižovatek, které jsou ve většině případů řešeny jako turbo-okružní. „Stavba rovněž počítá s devíti mostními objekty, z nichž sedm je přímo na hlavní trase, a zbylé jsou nadjezdy nad ní. Součástí záměru je také úprava severní části stávající dálniční MÚK Unhošť (exit 12 – D6),“ popisuje Martin Buček. Předpokládá, že by ŘSD mělo získat územní rozhodnutí v polovině příštího roku. Pokud bude příprava nového obchvatu pokračovat podle plánu, jeho výstavbu by silničáři měli zahájit v roce 2025.