Osud sdílených kol je proto opět nejistý

Dosavadní provozovatel zvažuje, že nebude dále pokračovat ve spolupráci s městem, ani jeho vedení ale nemá jasno, zda a případně jak chce nejen obyvatelům města umožnit využívání tohoto alternativního způsobu individuální dopravy.

„Čekáme teď na vyjádření vedení města jakým směrem se s ohledem na sdílenou mobilitu chtějí vydat, dříve nemůžeme být konkrétní,“ potvrdil Karpov. Současně dodal, že Kladno se, v porovnání s ostatními 14 městy v Česku, kde byl systém Nextbike, řadilo se svými 3 200 uživateli a 14 tisíci výpůjčkami k těm horším.

Kladno v uplynulém roce zaplatilo 400 tisíc korun za provoz sdílených kol. I díky tomuto příspěvku z veřejného rozpočtu uživatelé ujeli bezmála 18 tisíc kilometrů. Až příští týdny ukáží, zda budou mít nejen kladeňáci opět možnost zvolit si pro svou dopravu i krátkodobou výpůjčku kol.