Od 7. dubna až do poloviny května omezuje provoz na dálnici D6 poblíž Unhoště stavební akce, díky níž byly instalovány v obou směrech dálnice vysokorychlostní váhy. Ty by měly být uvedeny do provozu do konce května. Zmíněným úsekem podle posledního sčítání dopravy projede každý den v průměru třicet tisíc aut, z toho asi čtvrtinu tvoří nákladní vozidla. „Jedná se o instalaci certifikovaného měřícího zařízení, které zcela automaticky zaznamenává hmotnost projíždějících vozidel a současně vyhodnocuje naměřená data z pohledu možného spáchaní dopravního přestupku,“ uvedl prostřednictvím tiskové zprávy k akci Jiří Veselý, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Na měřícím stanovišti byla v rámci projektu instalována soustava měřících čidel, kamerový systém a vyhodnocovací zařízení v technologickém rozvaděči. „Součástí je rovněž napájení NN technologického rozvaděče a jeho napojení na měřicí obvody systému,“ přiblížilo ŘSD investici ve výši 71,83 milionu korun bez DPH.

A co je vlastně vysokorychlostní váha? Jedná se o zařízení pro dynamické vážení vozidel v reálném čase. Zařízení je navrženo tak, aby dokázalo zaznamenat celkovou hmotnost vozidla a zatížení jednotlivých náprav v průběhu jízdy vozidla přes místo měření za běžné cestovní rychlosti či snížené rychlosti bez nutnosti zastavení vozidla.

Kromě toho zahájilo ŘSD ve středu 30. dubna výstavbu na druhé z dálnic, která vede směrem ku Kladnu. Na dálnici D7, na trase Středokluky – Kněževes, nově vznikne šest nových nouzových zálivů, jejichž délka bude padesát metrů včetně desetimetrových nájezdových a výjezdových klínů. „Výstavbu si vynutil fakt, že krajnice je v této trase úzká a v případě poruchy vozidla nebo dopravní nehody, dochází k výraznému omezení dopravy. Její intenzita je zde přitom značná. Podle posledního sčítání tudy projede každý den na čtyřicet tisíc vozidel, z toho cca jednu čtvrtinu tvoří nákladní a kamionová doprava,“ uvedl Jiří Veselý, mluvčí ŘSD. I v případě této výstavby, která vyjde na 9,84 milionu korun bez DPH, řidiči musejí počítat s omezením. Práce by měly být dokončeny do konce července.

To však není jediná věc, na které se v rámci D7 pracuje. Na prvním kilometru dělníci kompletně přestavují technickou lávku Letiště Václava Havla Praha. „Jedná se o lávku nad dálnicí jejíž součástí jsou naváděcí systémy pro letiště, a která veřejně přístupná není. Přestavba lávky bude spočívat v první řadě ve výstavbě nového mostního objektu a následné demolici původního. Nová lávka bude cca jeden a půlkrát krát delší a bude vybudována o deset metrů dál ve směru Slaný,“ uvádí ŘSD s tím, že pravděpodobně červencová demolice původní lávky si vyžádá úplnou uzavírku dálnice: „Během osazování nové lávky pak plánujeme noční krátkodobé uzavírky na přibližně dvacet min. za asistence Policie ČR. Jinak po většinu stavby chceme zachovat provoz v režimu dvou jízdních pruhů pro každý směr, které budou pouze zúženy.“

Přestavba vyjde na 63,61 milionu korun bez DPH, k uvedení nové lávky do provozu by mělo dojít do konce letních prázdnin. Na tuto akci by podle plánu ŘSD měla navázat první etapa stavby D7 MÚK (mimoúrovňová křižovatka) Aviatická – MÚK Ruzyně. „Jejím účelem je kapacitní napojení Letiště Václava Havla Praha na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena osmi rampami a dvěma kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště, Přední Kopanina),“ přibližuje ŘSD. Odhadované náklady na stavbu jsou 905 milionů korun bez DPH a její uvedení do provozu je předpokládáno v roce 2028.