Na hlavním kladenském nádraží bude 31. července zprovozněno druhé ostrovní nástupiště, provizorní kasy však zůstanou nadále umístěny tam, kde cestujícím sloužily v posledních měsících. V případě zastávky Kladno – město je stěžejním momentem spuštění prvního nástupiště, k čemuž dojde taktéž na přelomu měsíců července a srpna. V provozu bude nejprve kolej situovaná blíže k Rozdělovu. Na zprovoznění eskalátorů a výtahů si však lidé budou muset ještě počkat. Ke zprovoznění druhého nástupiště by mělo dojít 20. srpna. Co se týče Ostrovce, zde budou od 31. července fungovat obě nástupiště.
Na všech železničních zastávkách však veřejnost nadále musí počítat se sníženým komfortem. Okolí zastávek bude pořád v rozpracované fázi. Za provozu budou dokončovány přístupy, stále bude docházet k terénním úpravám. Pohodlí cestování vlakem by se však postupem času mělo zlepšovat.
To platí i v případě okolí kladenského hlavního nádraží, jehož budova, šla začátkem července k zemi. Místo starého nádraží se tak Kladeňáci mohou těšit na moderní odbavovací halu. Náklady na její výstavbu jsou podle Správy železnic odhadovány na 120 milionů korun, což je o poznání nižší suma, než kterou by stála oprava staré budovy. Ta byla odhadnuta na 200 milionů korun. „Lokální mystifikátorský kroužek PirStan s dalšími aktivisty stál za vznikem „kauzy“ a petiční akce za zachování stávající budovy. My jsme naopak po zvážení všech aspektů chtěli novou, moderní odbavovací halu, a především vyšší komfort cestujících. Rozhodli jsme se proto s kolegy ve vedení města v návaznosti na vydaná odborná stanoviska jednoznačně podpořit novostavbu, protože podstatně převažují její přínosy,“ vysvětlil kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno), který dodal: „Zcela uměle bychom drželi při životě budovu, která je ekonomicky a stavebně vysoce problematická, což by v brzké budoucnosti vedlo k velkým potížím nejen pro kladenské cestující.“
Ze zveřejněných informací a vizualizací je už teď zřejmé, že díky lepší poloze novostavby například vznikne pohodlné napojení s podchodem, z něhož se do haly cestující dostanou eskalátorem či výtahem. „Správa železnic pokračuje v přípravě projektu novostavby nádražní budovy v Kladně. O povolení záměru stavby budeme žádat zhruba na přelomu roku,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Kromě zmíněných prací na železnici se Kladeňáků zlehka dotkne také ještě jedna rekonstrukce, a to pražského Masarykova nádraží, kde vlaky z Kladna končí. Na Masaryčce, jak veřejnost nádraží lidově nazývá, je o prázdninách prováděna demontáž zastřešení na nástupišti mezi 6. a 7. kolejí. Práce jsou součástí celkové rekonstrukce nádraží za více než tři miliardy korun. Díky ní by se Masaryčka měla v první polovině roku 2027 chlubit novou platformou nad kolejištěm, vestibulem či odpočinkovou plochou.