Nové nádraží by mělo cestujícím poskytnout moderní interiér a také bezbariérový přístup až k vlakům. Čas, který lidé stráví čekáním na vlak, jim nově bude zpříjemňovat také řada služeb. V moderním a přehledném prostoru by neměly chybět různé obchody, nádraží nabídne veřejnosti i možnost občerstvení. Samozřejmostí budou toalety, své místo zde najdou také výdejní boxy.
„Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu napomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy. Cestující po něm vyjedou rovnou do prostoru s komerčními jednotkami,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a kladenský primátor ke stavbě nádraží dodává: „Podařilo se naplnit naše přání stavět novou nádražní budovu, i když to nebylo úplně jednoduché. Děkuji proto za součinnost všem zúčastněným stranám. Z pohledu města Kladna ale musím především vyzdvihnout skvělou spolupráci se Správou železnic a zhotovitelem při realizaci celého projektu modernizace železniční trati. Vnímám ji jako jednu z nejlepších a nejprofesionálnějších za celou éru, co působím ve funkci primátora.“
Současně s výstavbou nové nádražní budovy aktuálně dělníci pracují také na budování železniční podjezdu ve Wolkerově ulici, který zajistí rychlejší a pohodlnější provoz ve směru od kladenského nádraží na Kožovu horu. Zároveň vzniká také podchod u Sletiště, jež propojí atletický stadion s ostatními sportovišti, jako je zimák, fotbalový stadion, hokejbalová aréna či hala Bios.