Konec diskusím o nové podobě Sítenského mostu. Namísto jeho kompletní demolice a výstavby nového mostu v bezpilířové variantě se město Kladno vydá cestou levnější, rychlejší a efektivnější rekonstrukce, která prodlouží životnost mostu odhadem o dalších 80 let.

Cena bude oproti původním předpokladům podstatně nižší. Potvrzuje se, že oprava mostu, namísto nesmyslné a předražené stavby nového bezpilířového provedení, byla od začátku jednoznačně správným rozhodnutím,“ říká primátor města Kladna Milan Volf (Volba pro Kladno) a dodává: „O mostu pravidelně šíří bludy někteří opoziční zastupitelé či zastupitelky, kteří nemají skutečná témata, a tak se snaží zaujmout fantazírováním, šířením lží a nesmyslným bouráním pilířů.“

Vedení města si nechalo vypracovat souhrnný posudek technického stavu mostu, včetně stavebně-technického průzkumu s využitím sondážních vrtů. Ten ukázal, že z hlediska mimořádné kvality betonu jsou stávající pilíře bezpečně dlouhodobě využitelné.

„Je tedy logické, ekonomické, ekologické, a i s ohledem na stavební práce časově úsporné udělat jen novou vodorovnou konstrukci a sloupy pilířů zachovat. Vyžadují totiž jen povrchové opravy a sanování,“ říká mluvčí kladenského magistrátu Vít Heral.

Původní záměr výstavby nového mostu z roku 2020 podle návrhu architekta Josefa Pleskota počítal s bezpilířovým provedením. Vizuálně zdařilý návrh ale podle současného vedení města dostatečně nereflektoval praktické potřeby a jeho realizace by v podmínkách Sítenského údolí byla technicky problematická. Navíc by si vyžádal přeložku teplovodu, která by opět vyšla velice nákladně a znamenala by významný stavební zásah do zelené páteře Kladna, poněvadž by teplovod bylo nutné umístit pod zem, zatímco stávající varianta nadále umožňuje jeho vedení pod mostní konstrukcí. Odhadovaná cena zamýšlené novostavby činila 350 milionů korun, a to ještě před prudkým nárůstem cen ve stavebnictví.

„Hlavním účelem mostu je, aby se řidiči, cyklisté a chodci dostali z bodu A do bodu B. Nezpochybňuji, že pan architekt Pleskot předložil bývalé koalici esteticky zajímavý návrh, ale za stovky milionů navíc opravdu nestojí. My od začátku chceme tento projekt udělat co nejvíce efektivně a ekonomicky,“ říká Milan Volf.

Podle primátora na mostě zůstanou čtyři jízdní pruhy – dva v každém směru – jako tomu bylo doposud. Most získá nové veřejné osvětlení, počítá se také s bezpečnostními opatřeními, která znesnadní lidem úmysl sáhnout si skokem do údolí na život.

Předběžný odhad délky stavebních prací je jeden rok a na nezbytně nutnou dobu se počítá s úplnou uzavírkou. Částečná by totiž projekt neúměrně prodražila a prodloužila.

Sítenský most je dlouhý téměř 114 metrů, 15 metrů vysoký a 19,5 metru široký. Zkolaudován byl v roce 1966 a jeho životnost po plánované rekonstrukci je odhadována na dalších 80 let.