Vedení města si v minulosti nechalo vypracovat souhrnný posudek technického stavu mostu včetně stavebně-technického průzkumu s využitím sondážních vrtů. Ten ukázal, že z hlediska mimořádné kvality betonu jsou stávající pilíře bezpečně dlouhodobě využitelné. Je tedy logické, ekonomické, ekologické, a i s ohledem na stavební práce časově úsporné, udělat jen novou vodorovnou konstrukci a sloupy pilířů zachovat, vyžadují totiž jen povrchové opravy a sanování. 

Původní a mnohem nákladnější záměr výstavby nového mostu z roku 2020 podle návrhu renomovaného architekta Josefa Pleskota počítal s bezpilířovým provedením, což bylo podle posudku nevhodné a nevýhodné, v podmínkách Sítenského údolí navíc technicky problematické. Nepočítal ani s teplovodem, který je na mostě zavěšený a musel by být nákladně přemístěn pod zem. Ověřený cenový odhad tohoto návrhu činil necelých 350 milionů korun, a to ještě před dramatickým zvýšením cen ve stavebnictví. 

„Hlavním účelem mostu je, aby se řidiči, cyklisté a chodci dostali z bodu A do bodu B. Nezpochybňuji, že pan architekt Pleskot předložil bývalé koalici esteticky zajímavý návrh, ale za stovky milionů navíc opravdu nestojí. My od začátku tento projekt chceme udělat co nejvíce efektivně a ekonomicky,“ říká Milan Volf. 

Podle primátora na mostě zůstanou čtyři jízdní pruhy, dva v každém směru, jako tomu bylo doposud. Most samozřejmě získá nové veřejné osvětlení, počítá se také s bezpečnostními zábranami, které zde znesnadní lidem úmysl sáhnout si skokem do údolí na život. Předběžný odhad délky stavebních prací je jeden rok a na nezbytně nutnou dobu se počítá s úplnou uzavírkou. Částečná uzávěra by totiž projekt neúměrně prodražila ale také prodloužila. Životnost mostu po rekonstrukci je odhadována na 80 let. 

Sítenský most je dlouhý téměř 114 metrů, 15 metrů vysoký a 19,5 metru široký, zkolaudován byl v roce 1966.