Nový obchvat, jehož součástí bude vybudování protihlukových stěn a také devíti mostů, povede od dálničního sjezdu z D6 u Unhoště kolem Dolan a Hřebče až téměř ke křižovatce výpadovky na Buštěhrad a silnice vedoucí na Dříň. „Okolní obce budou na obchvat napojeny v okružních křižovatkách přeložkami stávajících silnic III. tříd, respektive přeložkami místních komunikací. Celá trasa prochází volnou krajinou východně od Kladna a tvoří tak jeho obchvat,“ uvedlo prostřednictvím tiskové zprávy Ředitelství silnic a dálnic.
Kromě této plánované stavby realizuje ŘSD také další projekty, které značně ovlivní dopravu směrem ku a od Kladna. Dvě stovky dělníků denně aktuálně intenzivně pracují na stavbě dálnice D7. První část sedmnáctikilometrové trasy mezi obcemi Panenský Týnec a Knovíz by měla být uvedena do provozu na jaře 2026, další pak o rok později. „Stavba je rozdělena na tři úseky a na každém z nich je vidět znatelný posun. To je dáno rovněž tím, že práce jsou prováděny sedm dní v týdnu bez přerušení. Nasazeno máme velké množství těžké techniky, včetně jeřábů, se kterými jsou budovány mosty,“ vysvětluje ŘSD.
Pracuje se také dálnici D6, kde nedávno došlo k otevření dalších úseků. Zprovozněním částí nové dálnice u obcí Hořesedly a Hořovičky, celkově přesahujících čtrnáct kilometrů, tak bylo dokončeno budování dálnice D6 na území Středočeského kraje. Kromě samotné dálnice mohou nově řidiči využívat také odpočívku Kolešov, kde najdou sto sedm míst pro osobní auta a dvaašedesát míst pro náklaďáky. „Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice v posledních letech také vidět. Letos jsme začali stavět úseky Knínice – Bošov a Žalmanov – Knínice, dohromady patnáct kilometrů. A dotahujeme přípravu dvou posledních úseků v Karlovarském kraji, od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů, což je posledních nerozestavěných patnácti kilometrů. Jejich realizaci plánujeme zahájit příští rok,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl s tím, že ze zhruba sto čtrnáct kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit necelých třiačtyřicet kilometrů dálnice. Kompletně by mělo být hotovo v roce 2028.