„V roce 2023 chceme na Kladně uvést dalších 16 vozů a pokrýt kompletně linky 603 a 606, na první z nich se bude jednat dokonce o kloubová vozidla,“ doplnil Landa. Na změnu se připravuje dopravce i kvůli platným evropským předpisům, které objednavatelům hromadné dopravy nařizují využití čisté mobility. V praxi se jedná pouze o elektrické autobusy. 

Nákup autobusů na elektrický pohon je ovšem pouze jedna část jejich zavádění do řádného provozu. Dopravce musí řešit i technické a provozní otázky. „Pro nás je klíčový dojezd 350 kilometrů, aby mohl vůz zajistit ranní i odpolední směnu,“ přibližuje ředitel dopravní společnosti. V současnosti autobusy ale na noční nabití nevydrží ujet celou vzdálenost. 

Kromě nabíjecích stanic v garážích ČSAD proto vzniknou další, denní, konkrétně na konečné na Okrsku 4, který je společnou stanicí pro všechny vytipované linky. I krátké dobití v době přestávek mezi jednotlivými jízdami by mělo postačit, aby elektrobusy zajistily obslužnost po celý den.