Jeden z vašich sloganů vyzývá veřejnost k tomu, že je čas se potkat a vše probrat...
Ano, ovšem s Kladeňáky se potkávám pravidelně po dobu celého volebního období, neděje se tedy tak jen teď před volbami. V Kladně žiji celý život, žiji tímhle městem… a samozřejmě jsou témata, u kterých je potřeba našemu městu pomoci na celostátní úrovni. I když jsme, jako ODS, v případě Kladna v zastupitelstvu v pozici opozice, komunikace s radnicí je, co se týče těchhle témat, dobrá. Hlavním cílem zkrátka je udělat pro naše město to nejlepší.
Jaká jsou témata, o kterých s Kladeňáky často diskutujete?
Jedno z takových témat je aktuálně modernizace železniční trati Kladno – Praha, jejíž dokončení bylo jedním z mých snů a přání, protože se x desítek let o tomhle projektu jen mluvilo. To, aby se vůbec na projektu začalo pracovat, mělo své předpoklady – dostat projekt do zákona o strategické infrastruktuře a dát ho do programového prohlášení vlády, ministerstvo dopravy muselo vyčlenit peníze na projekt, vysoutěžit firmu, která ho realizuje… a to se všechno povedlo. Nyní první etapa v Kladně končí, ale nadále se věnuji domlouvání dalších věcí, například týkajících se doprovodných staveb.
Můžete být konkrétnější?
Podařilo se dojednat, že vznikne nová lávka pro cyklisty vedle přemostění u Sletiště a zimního stadionu. Velkou novinkou je také to, že se podařilo domluvit na Správě železnic, že příští rok budou předělávat železniční zastávku Kladno-Rozdělov a nedaleký železniční přejezd, před kterým nesmyslně končí cyklostezka, cyklisté zde musí najet na silnici a pak znovu na cyklostezku, což není tolik bezpečné. Co se týče železnice, je navíc nesmírně důležité, že se do plánu podařilo finálně dát i takzvané zakruhování. To znamená, že by vlaky neměly jezdit jen z Prahy na letiště, ale ve finále také ve směru z Kladna, aby Kladeňáci, kteří na letišti pracují, se na letiště mohli bez problémů dostat. Důležité je mít železnici jako prioritu a neustále v ní pokračovat tak, aby se najednou nezastavila, aby se nezasekla na nějaké etapě.
V jaké fázi výstavba železnice aktuálně je?
V letošním roce začala výstavba nové výpravní budovy na hlavním kladenském nádraží. Začít pracovat by se ještě letos mělo také na zdvojkolejnění pro nás, pro Kladeňáky, velmi důležitého úseku železnice Kladno – Ruzyně. Díky tomu budou moci vlaky jezdit v daleko vyšší frekvenci, a to pomůže k rychlejší a lepší dostupnosti. Pro Kladno to má navíc své návaznosti, protože Kladno se tím stane velmi lukrativním místem pro bydlení. Z Kladna se dostanete do centra hlavního města dřív než z některých okrajových částí Prahy.
Zmínil jste výstavbu nové nádražní budovy, které předcházelo diskutované zbourání té staré. Jak jste tuhle situaci vnímal?
Mám moc rád historii a také staré historické budovy, takže z tohohle pohledu mě zbourání staré kladenské nádražní budovy mrzí. Zároveň ale chápu technické a finanční důvody, které k němu vedly. Myslím si, že nová dřevostavba, která byla nedávno představena, vypadá dobře, k nové trati se bude hodit… a důležité je, aby dobře a efektivně sloužila Kladeňákům.
Jaká je dle vás budoucnost Kladna?
Kladno by se skutečně mělo stát místem, které zaprvé nabízí rychlou dostupnost do Prahy, zároveň nabízí také příjemné místo k bydlení. Máme tu spoustu zeleně, příměstské lesy. Základní služby tu jsou v dobré vzdálenosti, ať už hovoříme o nemocnici či školách. Úroveň služeb se navíc dle mého názoru bude ještě zvedat i v návaznosti na zmiňovanou dráhu. Bude nová developerská výstavba, nové byty, noví obyvatelé a nová poptávka po nových službách. Pro mě v budoucnu vidím Kladno jako rezidenční město s dobrým mixem služeb a pracovních příležitostí, které těží z blízkosti Prahy a také velmi krásné přírody v okolí.
Jaká témata budou podle vás v blízké budoucnosti rezonovat naším městem?
Kladno by se v následujících letech mělo určitě zaobírat jak zmíněnou developerskou výstavbou, tak stále dopravou. Jedna věc je totiž železnice do Prahy, druhá pak vyvedení kamionů z městských ulic. Teď město plánuje udělat vyvedení přes Valmetku z areálu Poldi, dlouhodobě se plánuje propojka mezi dálnicemi D6 a D7, tedy obchvat města.
Jste jedním z dvou set poslanců. Jak můžete pomáhat městu, jako je Kladno?
Nabízím nejen kladenské, ale také třeba slánské, radnici pomoc v případě, že města něco potřebují na celostátní úrovni. Myslím si, že to je důležitou rolí místního poslance. Musím vědět, co se v okolí děje, a snažit se otevírat dveře a pomoci něco dojednat. Zároveň bych ale rád řekl, že každý poslanec je jeden ze dvou set, a tak nelze očekávat, že jeden poslanec sám celý svět změní. Můj celoživotní přístup k politice ale je takový, že když se podaří něco zlepšit alespoň třeba o procento, tak to má smysl. I proto se na celostátní úrovni zaměřuji na témata, která mohu prosadit třeba změnou zákona. Mohu dát několik případů – zvýšení limitu pro povinou registraci DPH na dva miliony korun, zachování odpočtu úroků z hypoték, zrušení povinných auditů pro malé firmy, pomoc mladým podnikatelům, kteří nemusí první dva roky platit zálohy na sociální pojištění, nebo také zrušení nulové tolerance alkoholu pro vodáky, protože můj celoživotní přístup je takový, aby naše životy nebyly příliš svazovány zákonem a stát nám neurčoval každý náš krok.
Co byste na závěr vzkázal svým potencionálním voličům?
Svým potencionálním voličům bych vzkázal, že základem našich životů je svoboda vlastního rozhodování, méně regulací a méně přerozdělování. Celou dobu se snažím dávat konkrétní návrhy, které toto odstraňují. Snažím se o to, aby se odstraňovaly překážky třeba pro podnikání nebo i běžný život občanů. Moje celoživotní heslo, se kterým jdu i do tohoto volebního souboje je: „Svobodně dýchat, normálně žít“.